vrijdag 4 november 2011

De Wereldwinkel

Hallo (again),

Elke vrijdagmiddag moet ik een uur wachten op het debatuurtje, wat moet ik dan in vredesnaam doen? vraag ik me dan heel vaak af. Meestal wacht ik gewoon een uurtje op school met nienke en elina (of ik ga naar het dorp!). En daar ga ik het vandaag over hebben: mijn lievelingswinkeltje in Dronten, genaamd de Wereldwinkel. Het kleine winkeltje is niet een ordinaire kleding- of schoenenwinkel. Nee, het is zelfs leuker! Het is een winkeltje met heel veel handgemaakte producten van over de hele wereld. Veel wordt in Afrika gemaakt (dit zijn dan leuke decoraties van blik of bierdoppen). De cultuur die je in dat kleine winkeltje ontmoet, is dan zo dichtbij terwijl het land zelf mijlen ver weg is. Ik hou ervan om in de Wereldwinkel te komen omdat ik anders nooit zo dichtbij die culturen kom. Ik ben er totaal onbekend mee en heb nauwelijks informatie uit eerste hand. Maar als je dan zo'n product voor je hebt staan, denk je toch weer: wij hebben hier computers, zij hebben daar wat klei en wat touw (sommige mensen leven in dit soort omstandigheden).

Dit was weer een stukje in mijn blog!

groetjes, Evalien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten